معرفی کتابها و دوره ها

آموزش مجازی مکالمه عربی

دوشنبه 23 مهر 1397

  مژده به همه عربی دوستان
 با توجه به درخواستهای مکرر تعداد زیادی از علاقمندان به یادگیری مکالمه عربی، آغاز شد:
ثبت نام دوره مجازی آنلاین آموزش مکالمه عربی با تدریس  محمد باقر اسدی


بخشی از سوابق مدرس:

رتبه اول المپیاد مکالمه عربی، چهارده سال سابقه تدریس در حوزه ها و دانشگاههای مختلف، ترجمه و تعریب ۲۰ کتاب، مترجم همزمان همایشها، کارشناس شبکه های العالم و الکوثر، نویسنده روزنامه های عربی، طراح و مدرس ۲۰ دوره آزمون اشتمال عربی معادل تافل و...

 

 

 

 

 

مشخصات دوره آنلاین آموزش مکالمه عربی فصیح:
 

مدرس: محمد باقر اسدی
 کل دوره: ۲۴ ترم ( هر ترم  ۱۲ جلسه ی دو ساعته)
 ترم:  ۱  ( نصف کتاب ۱_۱ العربیة بين يديك)

 تعداد جلسات:  ۱۲ جلسه  دو ساعته
 هر جلسه دو ساعت ( یک و نیم‌ ساعت تدریس + نیم ساعت گفتگوی آزاد و پاسخ به سوالات + داستان خوانی عربی)
 زمان برگزاری:  روزهای زوج به جز روزهای تعطیل اداری ساعت ۵ تا ۷ بعد از ظهر ( امکان تغییر زمان در صورت توافق همه شرکت کنندگان)
(  هر ترم ۱۲ جلسه ای حدود یک ماه طول می کشد)
 ارسال فایل صوتی  و مطالب کلاس به غائبین در صورت درخواست.
 پشتیبانی، چت عربی،  پاسخگویی به سوالات و تصحیح انشاء و جملات در گروهی که در واتس اپ تشکیل می شود‌.

 شروع دوره: ۹  فروردین ساعت ۵ بعد از ظهر

 تعداد زبان آموزان در کلاس : 25 نفر
 محتوای آموزشی کلاس:
 کتاب العربيه بين يديك (pdf چاپ جدید)
کتاب التعلیم المصور (بصورت عکس)
 تماشا و توضیح فیلمهای عربی

 پلتفرم کلاس : سایت اسکای روم ( با استفاده از مرورگر گوگل کروم)
امکان شرکت در کلاس با گوشی و کامپیوتر، دارای امکان پخش تصویر استاد، تخته و پخش فیلم
 مشاهده محیط کلاس با مرورگر گوگل کروم:
https://www.skyroom.online/ch/demo

 توجه: در صورتی که  سایت از شما اجازه ای خواست حتما دکمه allow را بزنید.
برای شرکت در کلاس نیازی به ثبت نام در سایت اسکای روم نیست و در صورت ثبت نام در کلاس به روش زیر، نام کاربری و پسورد مخصوص شما ارسال خواهد شد.


 شهریه ترم ۱۲ جلسه ای( یک ماهه) : ۱۵۰ هزار تومان
۲۴ ساعت آموزشی + پشتیبانی  مستقیم توسط استاد در پیامرسانها

 روش ثبت نام:
۱. واریز شهریه به شماره کارت زیر:

5041-7210-3810-2886
بانک رسالت
به نام محمد باقر اسدی
۲. ارسال تصویر فیش واریزی + شماره ملی ، مشخصات و شماره تلفن متصل به شبکه های اجتماعی به آیدی زیر:
@asadi_mb

 پاسخ به سوالات  شما درباره دوره از طریق همین آیدی و شماره تلفن:
@asadi_mb
09385018266
پاسخ به تماسهای تلفنی در ساعت 12 تا 2 بعد از ظهر



 


فیلم های آموزش لهجه لبنانی ، فلسطینی ، شامی و اردنی با متن و ترجمه انگلیسی

پنجشنبه 13 اردیبهشت 1397

قبلا سایت langmedia را در این صفحه خدمت شما عزیزان معرفی کرده بودیم. این سایت با استفاده از مصاحبه هایی که با مردم کشورهای مختلف انجام آموزش مکالمه عربی با فیلم و متن مصاحبه لهجه عامیانه لبنانی لهجه سوری شامیداده، به دنبال معرفی این کشورها و فرهنگ، اقتصاد و شرایط اجتماعی و سیاسی آنهاست.

نکته جالب این سایت این است که متن و ترجمه انگلیسی همه این مصاحبه ها که به زبانهای مختلف انجام شده است در سایت قرار داده شده است و به همین دلیل می توان از این فیلمها و متنها به عنوان منبعی بسیار سودمند برای یادگیری این زبانها استفاده کرد.

با ورود به این سایت می توانید مصاحبه هایی را به زبانها و لهجه های مختلف دریافت کرده و از آن برای یادگیری استفاده کنید.

در این پست از سایت عربی برای همه، مصاحبه ها و متنهای مربوط به لهجه های لبنانی، شامی، فلسطینی و اردنی را در چند فایل زیپ خدمت شما عزیزان ارائه می کنیم. برای دانلود تک به تک یا دیدن این فیلمها اینجا کلیک کنید.

دانلود فیلم های عربی و متن در ادامه مطلب


دانلود بیانات مقام معظم رهبری با زیرنویس عربی

پنجشنبه 26 بهمن 1396

اگر از بینندگان شبکه های الکوثر و العالم هستید، حتما بیانات مقام معظم رهبری را با زیر نویس عربی دیده اید. اما حالا می توانید این بیانات را دانلود کرده و چند بار ببینید تا از آن استفاده آموزشی کنید. چون مدتی است که شبکه الکوثر بیشتر کلیپهای كلمات القائد مترجمة بالعربية كلمات السيد الخامنئي مترجمة إلى العربية ترجمة عربية كلمات الإمام الخامنئيمربوط به این بیانات را در بخشی از سایت خود قرار داده، تا امکان دانلود و تماشای آن برای همه باشد.

دیدن این کلیپهای برای همه زبان آموزان، به ویژه آنهایی که در سطح متوسط و بالاتر هستند توصیه می شود.

برای ورود روی لینک زیر کلیک کنید:

تماشا و دانلود بیانات رهبری با ترجمه عربی

 

توجه: دکمه دانلود کلیپها هنگام پخش فایل نمایش داده می شود و در بالای صفحه نمایش، قرار دارد.

 

 

عربی برای همه

آموزش مکالمه عربی

کلاس مکالمه عربی


امتحان تعیین سطح عربی بصورت آنلاین

دوشنبه 03 مهر 1396

معرفی دو سایت برای امتحان تعیین سطح عربی!

سایت اول، سایت ای اس ال: در این سایت امکانات جالبی برای علاقه مندان به یادگیری زبانهای خارجی وجود دارد که البته بیشتر آنها رایگان نیست. تعیین سطح عربی امتحان عربی نمونه سوال عربی تعیین سطح مکالمه عربی چگونه از سطح خودمان با خبر شویمولی یکی از امکانات بسیار مفید و در عین حال مجانی این سایت امتحان تعیین سطح هست که در حال حاضر برای زبانهای عربی، انگلیسی، فرانسه، آلمانی، روسی، اسپانیولی و ایتالیایی فراهم می باشید. در هر یک از این امتحانها 40 سوال تستی سخت و آسان از شما پرسیده می شود که با پاسخگویی به آنها می توانید سطح خود را در زبان مورد نظر بدانید. البته نتیجه این امتحان تقریبی است چون امکان امتحان شفاهی وجود ندارد و بخش مهمی از امتحان تعیین سطح شفاهی است. در پایان امتحان سایت علاوه بر نمایش پاسخنامه و نمره شما، سطح شما را گفته و توضیحاتی هم در این رابطه به شما ارائه می کند.

جهت ورود به امتحان تعیین سطح عربی اینجا کلیک کنید

توضیح: در صفحه بعد دکمه قرمز رنگ start quiz  را بزنید.

سایت دوم، سایت آزمونهای رایگان: این سایت آزمونهای مختلفی دارد که برخی از آنها جنبه تفریحی دارد. یکی از آزمونهای این سایت آزمون قواعد عربی است که شما با پاسخ دادن به ده سوال این آزمون می توانید از سطح تقریبی خود با خبر شوید.

این سایت یک سری امکانات تفریحی  هم دارد ولی برای استفاده از برخی از آنها به فیلتر شکن و داشتن اکانت در فیسبوک نیاز دارید.

ورود به سایت آزمونهای رایگان

 

منبع: عربی برای همه

آموزش مکالمه عربی


سایت اخبار عربی با ترجمه فارسی

پنجشنبه 25 شهریور 1395

معرفی سایتهای خبری دیارنا و المشارق ( اخبار عربی با ترجمه فارسی)

مدتی پیش سایت خبری موطنی را خدمت شما عزیزان معرفی کرده بودیم که اخبار را به سه زبان منتشر می کرد. اما متاسفانه این سایت تعطیل شد و اخبار عربی با ترجمه فارسی آشنایی با اصطلاحات عربی سیاسی ترجمه انباء أخبار عربية فارسية آموزش متون سیاسی عربیدیگر به کار خود ادامه نداد. خیلی از دوستان در خواست داده بودند که سایت مشابهی پیدا شود. خوشبختانه سایتهای دیارنا و المشارق توسط یکی از دوستان به بنده معرفی شد و دوست داران زبان عربی می توانند برای آشنایی با متون سیاسی از آن استفاده کنند.

این دو سایت در حقیقت یک سایت هستند که یکی به اخبار عراق پرداخته و دیگری بیشتر اخبار مصر را پوشش می دهد.

فقط یک نکته را درباره اخبار این سایت مد نظر داشته باشید و آن این است که طبق آنچه در خود سایت ذکر شده، این سایت توسط ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا پشتیبانی مالی می شود و متعلق به عراق یا ایران نیست. لذا در برخی از اخبار بیانگر دیدگاه آمریکاست. البته عمده ی اخبار آن درباره داعش و مصر  است.

با این اوصاف، می توان از آن استفاده علمی کرد. همانطور که از سایتهایی مثل سی ان ان و اخبار یاهو و .... برای یادگیری انگلیسی استفاده می شود. حتی می توان با شرکت در نظر سنجی ها و نوشتن نظرات مفید در بخش نظرات سایت از مواضع ایران دفاع کرد.

لینک سایت و نحوه استفاده از آن در ادامه مطلب


آموزش مکالمه عربی برای فارسی زبانان و فارسی برای عرب زبان در رادیو عربی ایران

جمعه 14 خرداد 1395

رادیو عربی ایران یکی از قدیمی ترین و موفق ترین رادیو های عربی در سطح جهان هست که به برکت برنامه های متنوع و جذابش، جایگاه خوبی را در میانآموزش مکالمه عربی با ترجمه فارسی فایل صوتی رادیو های جهان اسلام به دست بیاورد.

یکی از برنامه های بسیار پر طرفدار این شبکه رادیویی، برنامه آموزش فارسی است. در این برنامه شنونده ها علاوه بر آشنایی با فرهنگ جمهوری اسلامی ایران، با انواع اصطلاحات و جملات به زبان فارسی و ترجمه و نحوه تلفظ آن هم آشنا می شنوند. تاکنون 180 قسمت از این برنامه تولید شده است.

این برنامه ها به علت دو زبانه بودن صوت و متن آن، ماده آموزشی مفیدی برای یادگیری فردی مکالمه عربی فصیح است.

 

ورود به صفحه درسها در ادامه مطلب

 

 


معرفی سایت دایرة المعارف راهنماها و دستور العمل های عربی، مقالات عربی متنوع

جمعه 16 مرداد 1394

سایت "ویکی هاو عربی" یا دلیل الإرشادات العربية مجموعه ای از مقالات تصویری و متنوع است که راهنمای سودمندی برای انجام کارهای گوناگون است.متون عربی نصوص عربیه النصوص العربية مثلا چگونگی جلوگیری از ریزش مو، چگونگی خشک کردن موبایلی که در آب افتاده، چگونگی جلب احترام دیگران، چگونگی کاهش یا افزایش وزن و هزاران مقاله تصویری متنوع دیگر که منبعی سودمند از متون عربی را برای علاقمندان به عربی تشکیل داده است.

مطالعه ی چنین سایتهایی از این جهت مهم و سودمند است که کتابهای آموزش مکالمه عربی معمولا بخاطر محدویت ظرفیت کتاب یا عدم تنوع مطالب آن، اصطلاحات و لغات همه موضوعات و تخصصها  را در اختیار زبان آموز قرار نمی دهد. اما با استفاده از این سایت می توان این کمبود را تا حد زیادی جبران کرد.

برای ورود به این سایت از لینک زیر استفاده فرمایید:

http://ar.wikihow.com

 

منبع: عربی برای همه

 


اخبار سایتهای خبری مهم عربی را در یک سایت بخوانید!

جمعه 14 فروردین 1394

در این پست سایت اخبار العالم الان را به شما معرفی می کنیم. این سایت همانطور که از نامش پیداست یک سایت خبری است. اما ویژگی بارز آن ایناخبار عربی سایت العربیه سایت الجزیره است که اخبار سایتهای خبری مهم عربی را نمایش می دهد. با استفاده از این سایت اخبار سایتهایی مثل: العالم، الجزیره، العربیه، بی بی سی عربی، المنار، روسیا الیوم، المیادین ، سی ان ان عربی، اسکای نیوز عربی، یورونیوز عربی و.... همگی در یک سایت قابل خواندن است.

برای ورود به این سایت روی آدرس زیر کلیک کنید:

http://www.worldnews-now.com

 

 

منبع: عربی برای همه

 


معجم لهجه های عامیانه عربی

چهارشنبه 14 خرداد 1393

سایت معجم لهجات یک دیکشنری آنلاین است که اصطلاحات ویژه اکثر لهجه های محلی عربی را بطور طبقه بندی شده ارائه می کند. این سایت برای هر لهجه های عربیکدام از لهجه ها یک صفحه اختصاص داده است و قابلیت جستجو  نیز دارد.

سایت معجم لهجه های عربی هزاران کلمه و اصطلاح در خود دارد که در حال افزایش می باشد. کلمات و اصطلاحات لهجه ها در این سایت به زبان عربی توضیح داده شده است. همچنین این سایت امکان اضافه کردن کلمات جدید را هم به کاربران خود می دهد.

برای ورود به سایت از لینک زیر استفاده کنید.

ورود به سایت لهجه های عربی

برای انتخاب لهجه روی دکمه لهجات در بالای صفحه کلیک کنید.

منبع: عربی برای همه


آموزش مجازی عربی در سایت الجزیره

بالاخره شبکه الجزیره بخش آموزش عربی سایت خود را راه اندازی کرد!

آموزش زبان در سایتها معروف خبری جهان در خیلی از سایتهای خبری معمول بوده و هست و سایتهاآموزش مجازی عربی در الجزیرهی معروف خبری دنیا همواره بخشی از سایت را به آموزش زبان کشور متبوع خود اختصاص می دهند. از مدتها پیش جای خالی چنین بخشی در سایتهای خبری عربی احساس می شد تا اینکه اخیرا سایت الجزیره اعلام کرد که بخش آموزش عربی سایت خود را راه اندازی کرده است.

فعلا آموزش عربی این سایت مختص زبان آموزان سطوح متوسطه و پیشرفته است و عمده محتوای آن برنامه های تولیدی این شبکه اعم از اخبار، گزارشها و فیلمهای مستند و ... است. ویژگی جالب این سایت حرکه گذاری شدن همه متون و داشتن تمرین و سوالات متناسب با هر درس است.  کلمات مهم هر درس هم به زبان انگلیسی ترجمه شده است که می توان با استفاده از یک دیکشنری انگلیسی فارسی معنای فارسی این کلمات را پیدا کرد.

خلاصه اینکه بخش آموزش عربی سایت الجزیره یکی از بهترین لوازم آموزشی  برای آشنایی با اصطلاحات و کلمات روزنامه ها،  مجلات و شبکه های  عربی را به رایگان در اختیار شما قرار می دهد.

برای ورود به صفحه آموزش عربی سایت الجزیره اینجا کلیک کنید

 

منبع: عربی برای همه


دسته بندی موضوعات

فیلم های آموزشی

آمار سایت